40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

85 שיפור התמדה בהשכלה גבוהה המעגל המבני שיעור הסטודנטים (אוניברסיטאות) שסיימו את לימודיהם בזמן התקני ושיעור הסטודנטים שלא סיימו ללמוד בשנה"ל התש"ע גורמים מבניים הם נתונים של חוסר שוויון מבני שבגינם שוויון הזדמנויות אינו מתקיים, ושלפרט אין יכולת להשפיע על עצם קיומם. עוני, מרחק גיאוגרפי ומערכת חינוך המייצרת פערים הם חסמים מבניים המשפיעים גם על התמדת סטודנטים בהשכלה גבוהה. לדוגמה, מרחק גדול ממקום הלימודים מכביד על הסטודנט מהבחינה הכלכלית, בין אם מדובר בהוצאה על שכירות או בנסיעות ארוכות, וגם מייצר עומס הנובע מהנסיעות או מהצורך לשלב עבודה כדי לספק צורכי מחיה. על פי ספרות המחקר, לא ניתן לצמצם את גורמי ההשפעה על התמדת הסטודנטים לכדי גורם יחיד. קיימים כמה מעגלי השפעה, חופפים בחלקם, שהאינטראקציה ביניהם מעודדת או מעכבת התמדה. מעגלי השפעה על התמדה בלימודי תואר ראשון ). נשירה לאחר שנת הלימודים הראשונה במערכת ההשכלה הגבוהה. 2018( . הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 2% 5% 5% 13% 13% 15% 17% 89% 87% 75% 75% 61% 36% 33% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% רפואה עסקים ומדעי משפטים הניהולה הנדסה ואדריכלות המדעים הביולוגיים והחקלאות המדעים הפיזיקליים מתמטיקה , סטטיסטיקה ומדעי המחשב שיעור הסטודנטים ( אוניברסיטאות ) שסיימו את לימודיהם בזמן התקני ושיעור הסטודנטים שלא סיימו ללמוד בשנה " ל התש"ע סיימו בזמן התקני לא סיימו ללמוד

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==