לתרומה
על אלומה
לתרומה

משרתות באמונה | תהליך הגיוס

תהליך הגיוס

  • צו ראשון – זימון לצו הראשון מתקבל החל מגיל 16 והלאה (לפי התאריך העברי). הצו הראשון זהו המפגש הראשון עם המערכת הצבאית בסופו יתקבלו מספר ציונים ביניהם דפ"ר, סימול עברית ופרופיל רפואי. שימי לב, לפני הצו הראשון יש למלא מספר טפסים רפואיים ואימות נתונים, כל המידע יופיע באזור האישי באתר מתגייסים עם קבלת הזימון לצו הראשון. חשוב מאוד להגיע מוכנה. צרי קשר עם מוקד אלומה על מנת לתאם הכנה לצו הראשון.
  • יום המאה – זימון ליום המא"ה מתקבל רק לאחר קבלת ציוני הצו הראשון. מא"ה = מיון איתור והתאמה. יום המא"ה מעניק לך הזדמנות נוספת להוכיח את הכישורים והיכולות האישיות שלך ובוחן קריטריונים נוספים שלא נבחנו בצו הראשון. תוצאות יום המא"ה יתווספו לנתונייך האישיים מהצו הראשון ויסייעו בפתיחת תפקידים נוספים. חשוב מאוד להגיע מוכנה ליום המא"ה! פני למוקד אלומה כדי לשמוע על סדנאות ההכנה שלנו.
  • שאלון העדפות מתקבל לרוב במהלך חודש ספטמבר של כיתה י"ב ורק למי שעברה צו ראשון ויום המא"ה (וקיבלה את כלל הנתונים האישיים). שאלון העדפות ייפתח באזור האישי באתר מתגייסים, בשאלון יופיעו התפקידים המתאימים לך בהתאם לציוני הצו הראשון ויום המא"ה. התפקידים בשאלון מחולקים לתפקידי מיון (הדורשים מיון המשך) ותפקידי קביעה (אליהם ניתן להשתבץ על סמך הנתונים הקיימים על כל מלש"ב). השאלון מורכב ממספר פרקים ואפשרויות דירוג לכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ ומידע מכווין לקראת מילוי השאלון. צרי קשר עם מוקד אלומה לקבלת ייעוץ.
  • גדנ"ע אלומה בחופשת חנוכה, חופשת פסח ובחופש הגדול צה"ל ואלומה מקיימים אימון בבסיס צבאי בן שלושה ימים המדמה טירונות. במהלך שלושת ימי הגדנ"ע מתקיימים בנוסף לשגרת הטירונות גם שיעורים על צה"ל ועל שירות הבת הדתייה בצבא. צוות אלומה מלווה את הגדנ"ע ומקיים שיעורים ומפגשים אישיים עם המשתתפות. אחד מאירועי השיא של הגדנ"ע הינו פאנל של קבוצת חיילות דתיות המשרתות בתפקידים שונים בצבא. לפרטים נוספים, פני למוקד אלומה.
  • שבת אלומה - סמינר סוף שבוע (שישי ושבת) המתקיים בתחילת שנת הלימודים (לרוב בחודש אוקטובר) ומיועד לבנות י"ב, אשר נמצאות לקראת קבלת ההחלטה בדבר השירות. במהלך השבת מתקיימות הרצאות וסדנאות העוסקות בהזדמנויות ובאתגרים העומדים בפני חיילת דתייה, את השבת מלוות חיילות דתיות במהלך שירותן הצבאי.
  • כנס הבת הדתיה כנס הבת הדתייה נועד לתלמידות כיתה י"ב ונערך בתחילת השנה (חודש אוקטובר/נובמבר), לקראת חלון המיונים לצה"ל. הכנס מובל על ידי יחידת מיטב ומדור בת חיל, בשותפות אלומה וכולל עמדות חשיפה לחיילות השונים, טיפול ומענה לשאלות ובקשות על ידי נציגי מיטב. כמו כן, בכנס משתתפות גם חיילות דתיות המשרתות בתפקידים שונים ועמדות נציגי מכינות ומדרשות.
  • הגשת בקשות דחיית גיוס - באפשרותך לדחות את תאריך הגיוס שלך על מנת ללמוד במכינה/ מדרשה או לשרת בשנת שירות לפני הגיוס לצה"ל. התאריך האחרון להגשת בקשה לדחיית שירות הוא ב31.03 של כיתה י"ב. שימו לב, בקשה לדחיית שירות ניתן להגיש רק לאחר שנרשמתן למוסד מסוים (מכינה/מדרשה/ש"ש). בעת הגשת הבקשה לדחיית שירות יש להגיש אישור לימודים לאותו מוסד הלימוד אחרת הבקשה לא עומדת בקריטריונים. הגשת בקשה לדחיית שירות היא עצמאית, חלק מהמוסדות מגישים את הבקשה לצה"ל בשם החניכות שלהן. לאחר שליחת הדח"ש צרי קשר עם מוקד אלומה לוודא שהתקבל.
  • כנס מתגייסות יום הכנה לגיוס שנערך מיד בתום הבגרויות וטרם עונת הגיוסים הראשונה. הכנס מפרט אודות יום הגיוס והטירונות ומכין את הבנות לקראת התמודדות ואתגרים הצפויים להן בתחילת השירות הצבאי ובמהלכו. לפרטים נוספים, פני למוקד אלומה.