לתרומה
על אלומה
לתרומה

משרתות באמונה | שאלות נפוצות

צו ראשון ויום המא״ה

מה זה צו ראשון?

המפגש הראשוני של כל צעיר בישראל עם הצבא. במעמד הצו הראשון נקבעים הנתונים הצבאיים הבסיסיים ביותר – דפ"ר, ציון עברית ופרופיל, המשפיעים באופן ישיר על תהליך הגיוס והשיבוץ שלך.

מתי אקבל צו ראשון?

בגיל 16 וחצי תקבלי זימון לצו הראשון. הזימון יישלח בדואר וייפתח לך אזור אישי באתר מתגייסים (האתר של מיטב)

 

איך ניתן לדחות את מועד הצו?

ניתן לדחות פעמיים בלבד את הזימון, דרך אתר מתגייסים הפותח בפנייך אפשרות לתאריכים חלופיים קרובים למועד המקורי.

 

עד מתי ניתן להגיש הצהרת דת?

ניתן להגיש את הצהרת הדת עד 90 ימים לפני תאריך הגיוס המקורי. את תאריך הגיוס המקורי תקבלי מיד לאחר סיום הליכי הצו הראשון.

מתי אקבל זימון ליום המא"ה?

הזימון ליום המא"ה נשלח לאחר סיום כל הליכי הצו הראשון וקבלת תאריך הגיוס הראשוני.

ככלל, ההמלצה שלנו היא לבצע את יום המא"ה עד סוף החופש הגדול של כיתה י"א. אם סיימת צו ראשון ולא קיבלת זימון עד מועד זה – צרי קשר עם מוקד אלומה

מה בוחנים ביום המא"ה?

יום המא"ה הינו יום מיון מקצועי שנעשה ע"י מכון אדם מילוא ובוחן מגוון מיומנות רחב, עליהן תקבלי ציון מ 1-5:  טיפול באדם, פיקוד, עבודת צוות, התנהגות מסגרתית, בגרות ובשלות, השקעה והתמדה, עיבוד מידע, ניהול וארגון, טכני ופעולה, קשב מתמשך, תפיסה מרחבית, הדרכה.

שאלון העדפות ומיון

איך אני יודעת שמילאתי את השאלון בצורה טובה?

מילוי נכון של השאלון דורש תשומת לב לדברים רבים וחשובים: דירוג גבוה גם של תפקידי מיון וגם קביעה, שימוש בדירוג בעוצמה גבוהה (3-5) למספר רב ככל האפשר של תפקידים תוך תשומת לב שסבירות השיבוץ לתפקידים אלה היא גבוהה, ועוד…

לאור מורכבות מילוי השאלון אנחנו מציעות באלומה ייעוץ אישי בתהליך מילוי השאלון. לפרטים נוספים צרי קשר עם מוקד אלומה.

באמת מתחשבים בדירוג שלי?

השיבוץ הסופי נקבע על פי שלושה פרמטרים: נתונייך האישיים, דירוגך בשאלון, ומעל לכל- צרכי הצבא. הצבא משקיע השתדלות רבה לזמן אותך למיון/ לשבצך לתפקיד שדירגת בעוצמה גבוהה(3-5) אך חשוב לזכור שזה דורש ממך למלא את השאלון בצורה נכונה ולדרג מספר רב ככל האפשר של תפקידים בעוצמה גבוהה. כמו כן, לאורך כל תהליך הגיוס אנו נדרשות לזכור כי צרכי הצבא קודמים לרצונותינו.

אם אני מעוניינת בתפקיד שלא הופיע בשאלון שלי?

בשאלון ההעדפות מופיעים כל התפקידים המתאימים לנתונייך. המשמעות של תפקיד שלא הופיע בשאלון היא שאינך מתאימה לו (גם אם על פניו בבדיקה באתר מתגייסים נתונייך תואמים לו- ישנם נתונים שאינם חשופים לך ומשפיעים גם הם).

 

מילאתי את השאלון. מה עכשיו?

אם סיימת למלא אותו בזמן המתאים לפני חלון המיונים הרלוונטי לך- תזומני למיון מתוך השאלון. אם תבחרי להתייצב למיון ותעברי אותו- זה יהיה שיבוצך.

אם תבחרי שלא להתייצב למיון/ לא תעברי את המיון- תקבלי שיבוץ קביעה מהשאלון כמה חודשים לפני תאריך גיוסך.

 

מתי אתחיל לקבל מיונים?

מיונים לחיל המודיעין מקבלים על סמך נתוני הצו הראשון ולכן הם מוקדמים יחסית (במהלך כיתה י"א לרוב), שאר המיונים משאלון ההעדפות- נשלחים לאחר מילוי שאלון ההעדפות: חלון מיונים א'- בינואר של י"ב, חלון מיונים ב' (לצעירות בשנתון)- בקיץ של י"ב.

כמה מיונים אני אקבל?

הצבא מחוייב לזמן למיון אחד מהשאלון (ייתכן שתזומני ליותר מיונים, אך לא מובטח)  מיוני "אקסטרה" (שלא נכללים בקטגוריית המיון האחד לו את זכאית): מיוני לוחמה, כנסי חשיפה למסלולי עתודה, מיוני מודיעין (נשלחים לפני מילוי השאלון)

אם זומנתי למיון שאני לא מעוניינת בו, מה לעשות?

ניתן להגיש ערעור תוך שלושה ימים מקבלת הזימון למיון- ובו לבקש מיון אחר בו את מעוניינת והופיע לך בשאלון. ניתן להגיש ערעור דרך מוקד אלומה.

בכל מקרה- זימון למיון אינו התייצבות חובה, אך במקרה שאינך בטוחה- עדיף שתתייצבי ותקבלי מידע נוסף על התפקיד ואם תרצי לוותר, תוכלי לעשות זאת עד שבוע מיום המיון.

שימי לב כי וויתור על מיון לא מחייב שתזומני למיון אחר.

 

דחיית הגיוס (דח״ש) וגיוס

למה בעצם לדחות שירות?

השירות הצבאי מזמן אתגרים רבים- אישיים וחברתיים ומייצר מפגש ראשון עם כלל החברה הישראלית בסביבה אינטנסיבית ושונה מהמוכר. שנת הכנה לגיוס מאפשרת למידה, חיזוק והעמקת הזהות והגעה עם מטען לימודי ונפשי שהינו חשוב ביותר לקראת תקופת השירות הצבאי.

איך תהליך דחיית השירות עובד בעצם?

עם תחילת שנת הלימודים בכיתה י"ב עלייך להתחיל בתהליך בירור ובדיקת מסגרות שונות בהן את מתעניינת. בכל מסגרת ישנם ימים פתוחים להכרות עם המקום וימי ראיונות קבלה. לאחר שבחרת מסגרת והתקבלת אליה- עלייך לוודא כי מוסד הלימודים אליו נרשמת מגיש עבורך את הבקשה/ להגיש את הבקשה בעצמך- עד ה31.3 של כיתה י"ב.

איך אני מגישה את הבקשה?

עלייך להגיש מכתב רשמי מהמסגרת אליה התקבלת בו מופיעים פרטייך האישיים ותאריכי הלימוד במסגרת, עד לתאריך ה-31.3 של כיתה י"ב דרך האיזור האישי באתר מתגייסים.

גם אם המסגרת בה סגרת דואגת להגשת הבקשה לדחיית שירות בשבילך- באחריותך לוודא כי היא התקבלה ע"י הצבא, מול מוקד מיטב ו מוקד אלומה.

 

מתי אקבל תאריך גיוס עדכני?

תאריך הגיוס העדכני יישלח אלייך בהתאם לחציון גיוסך יחד עם השיבוץ שלך: חציון גיוס א'(גיוסי הקיץ)- תתקבל הודעה בחודש מאי- יוני, חציון גיוס ב' (גיוסי חורף)- תתקבל הודעה בחודש אוקטובר.

איך הצבא יודע שאני דתייה?

כל צעירה שלמדה במוסד לימוד דתי בתיכון (חמ"ד) מוגדרת במערכת הצבאית כ"בת חיל" (דתיה). אם לא למדת במוסד דתי ואת מעוניינת בהכרה כ"בת חיל"- פני למוקד אלומה ונעזור לך בעניין.

ברגע שאת מוגדרת במערכת הצבאית כ"בת חיל" את זכאית לכל הזכויות של חיילת דתיה כגון- זמני תפילות, חצאית, השתתפות בימי עיון לחיילת הדתייה. (כמובן שלשיקולך הבלעדי ואינך חייבת).

 

מתי אני מקבלת חצאית מדים?

ביום גיוסך, תקבלי בבקו"ם מדי א' (המדים הרשמיים יותר, איתם יוצאים הביתה). כל חיילת מקבלת 3 סטים של מדים- וביכולתך לבחור בכמה מכנסיים וכמה חצאיות את מעוניינת (3 חצאיות/ 2 חצאיות ומכנסיים, רק מכנסיים וכו')

את מדי הב' (המדים אותם לובשים ביומיום בבסיס) תקבלי כשתגיעי לבסיס הטירונות שלך- שם עלייך לבקש חצאית ב'. אם אין בבסיס חצאית ב' את זכאית לבקש שיזמינו לך במיוחד חצאית, תוכלי לפנות לרב הבסיס, וגם לפנות אלינו למוקד אלומה