לתרומה
על אלומה
לתרומה

אקדמיה משלבת התנסות

תוכניות אקדמיה משלבת התנסות באלומה יוצרות גשר בין עולם האקדמיה לעולם התעסוקה, ומסייעות לסטודנטים ולסטודנטיות לצבור ניסיון כבר במהלך לימודיהם באמצעות התמחות וקורס אקדמי מלווה.

בנוסף לליווי הסטודנטים מלווה אלומה גם את הארגונים הבוחרים להיות "מעסיקים חברתיים" ולשלב סטודנטים וסטודנטיות בהתמחויות.

ידוע כי בשוק התעסוקה התחרותי לצעירים ולצעירות חסרי ניסיון תעסוקתי קשה למצוא עבודה תואמת השכלה. הקושי מתעצם עבור צעירים וצעירות המגיעים מהפריפריה החברתית או הגאוגרפית של ישראל.

אנחנו באלומה יוצרים גשרים בין עולם האקדמיה לעולם התעסוקה – מסייעים לסטודנטים ולסטודנטיות לצבור ניסיון כבר במהלך לימודיהם באמצעות התמחות, ומלווים ארגונים הבוחרים להיות "מעסיקים חברתיים" ולשלב סטודנטים וסטודנטיות בהתמחויות.

בשנת 2019 חברו אלומה והמועצה להשכלה גבוהה למיזם משותף המאפשר למוסדות האקדמיים המתוקצבים להפעיל קורסים מְשַלְבֵי-התנסות.
קרן אדמונד דה רוטשילד יזמה את הקמת תוכניות ההתמחות ומימנה אותן במשך שנים, וכיום היא שותפה ומממנת מרכזית במיזם המשותף.

מטרות התוכנית

יצירת גשר בין עולם האקדמיה לעולם התעסוקה על מנת להגדיל את הסיכויים של סטודנטים וסטודנטיות שסיימו את התואר הראשון להשתלב בעבודה תואמת השכלה.
הטמעת תרבות של התמחות כערוץ כניסה מרכזי לעולם התעסוקה.
שיפור מובּיליוּת חברתית וחיזוק השייכות של צעירים וצעירות בישראל לחברה הישראלית באמצעות השתלבות מיטבית בתעסוקה הולמת השכלה.

היקף הפעילות

2000
מתמחים ומתמחות
1000
ארגונים חונכים
5000
בוגרים ובוגרות

מיכאל שור, למד במכללה האקדמית פרס תואר ראשון במערכות מידע

ארגון חונך: בסטארט-אפ YAVO. בתום ההתמחות מיכאל נקלט לעבודה וכיום הוא מנהל את מערך התמיכה של החברה. "זו הפעם הראשונה שאני מתנסה ו"עובד" בחברה אמיתית. התחברתי במהירות לכל הצוות של החברה וזה לא מובן מאליו שחברה תיקח בנאדם בעל מוגבלות כמוני להתמחות ולתת צ'אנס לבנאדם בעל מוגבלות! מיכאל בעל שיתוק מוחין (C.P) משותק ב4 גפיים. אינני מדבר וירבלית, מתקשר באמצעות הקלדה עם האף בפלאפון וגם באמצעות הצבעה על לוח תקשורת איות.

אביה אברבאנל – למדה משאבי אנוש במכללה האקדמית ספיר

ארגון חונך : סודה סטרים אביה נקלטה לעבודה בסודה סטרים בצוות משאבי אנוש. "למדתי דברים תוך ארגוניים ואיך הם עובדים מאחורי הקלעים.אני מרגישה שקיבלתי הזדמנות להכיר אנשים,'להתערבב', לעשות 'נטוורקינג 'קיבלתי הזדמנות לראות את החיים אחרי התואר. ההתמחות היא הזדמנות. באמת"

ד״ר סיגל יוסף - מנהלת תחום מדעי החיים במרכז לחדשנות ותמריצים למו"פ EY Israel ארנסט אנד יאנג

"באופן אבסורדי, תקופת הקורונה מאפשרת לחלק מהסטודנטים יותר זמן חופשי. לעומת זאת לעובדים בארגון יש הרבה לחץ, חלקם אף יוצאים לחל"ת או שהמשרה צומצמה להם. במצב הזה אפשר להפוך את הלימון ללימונדה: לסטודנט יש את הפניות להשקיע, לארגון יש פרויקטים רבים שיש להספיק ולא תמיד יש כוח אדם עבורם, רק צריך לתת להם כנפיים- הם כבר יעופו. אני למשל קיבלתי ממש מתנה מהמתמחה שלי: כלי עבודה לניהול פרויקטים – בדיוק מה שהיה חסר לי!"

סלאם רחאל

בוגרת החוג לכלכלה ומנהל עסקים, האוניברסטיה הפתוחה . ארגון חונך: לשכת הסחר הבי"נל: "ההתמחות נתנה לי המון. התמחיתי במחלקה העסקית ורכשתי כלים שונים כמו מינוחים בשפה העסקית, כיצד לפנות לאנשי עסקים, מה כדאי להכניס לשוק ומה לא ואיך לגייס כספים לעסק"

שלי שלומוביץ׳

בוגרת החוג לכלכה לניהול באוניברסיטת אריאל. ארגון חונך: Myinterview הייתי אחראית על פרוייקט שיכתוב שאלון המשוב בפלטפורמה משוכללת שעונה על כל הקריטריונים של מחקר מדעי. היום השאלון מהווה חלק אינטגרלי מתהליך המשתמש ואלפי אנשים מילאו אותו. אני יוצאת מההתמחות עם תוצר ממשי שנמצא בלינקדין ובאתר החברה.

איאד דאוד

בוגר החוג למערכות מידע באוניברסיטת חיפה. ארגון חונך : אמדוקס. איאד נקלט לעבודה באמדוקס בתום ההתמחות "ההתמחות שלי הייתה מאתגרת וחווייתית, נחשפתי להמון דברים חדשים, החל מבחינה טכנית ועד לפרטים הכי קטנים. אני רוצה להודות לחונך שלי, ג'ואד עזאם מכל הלב, על התמיכה והדאגה שלו להשתלבותי במערכת"

ארי פרידריך, מנכ״ל Fitto

אני רואה יתרון אדיר באנשים בתחילת דרכם. הם מגיעים עם מוטיבציה ורצון להשתפר. ניתן להטמיע אצלם מתודולוגיות עבודה שלפעמים קשה להטמיע בקרב אנשים עם ניסיון. כמו כן, בזמן ההתמחות יש הזדמנות אמתית לזהות את הפוטנציאל המתמחה ולדעת האם הוא באמת מתאים לארגון ולסגנון העבודה"

תוצאות

8.7%
שיפור ממוצע בהכנסה השנתית ב-5 השנים שלאחר התואר
15%
מהמתמחים ומהמתמחות נקלטים כעובדים בארגון החונך בתום ההתמחות
73%
מהארגונים החונכים סבורים כי ההתמחות היא חוויה מוצלחת

יצירת קשר

שותפים

הדרך שלך להשיג ניסיון עוד בזמן התואר

תמונות