40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

57 הנגשת השכלה גבוהה קשיים כלכליים פערים לימודיים ותנאי קבלה אתגרים בהנגשת השכלה גבוהה לצעירים מהפריפריה החברתית-גיאוגרפית צעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית חווים חסמי כניסה לימודיים משמעותיים לאקדמיה. הנ ־ תונים מצביעים על חסרון בולט של אוכלוסיות פרי ־ פריאליות הן באחוז הזכאות לבגרות, באיכות תעודת הבגרות ובציוני הבחינה הפסיכומטרית. שיעור הז ־ נמוך 1-4 כאות לבגרות באשכולות הסוציו אקונומיים ). מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל – נתונים ותקצוב. 2022( . מקור תרשים: קופראק, נ .15 ' מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עמ מחקרים מצביעים על כך שההשכלה הגבוהה עדיין נמצאת מחוץ להישג ידם של צעירות וצעירים מרקע סוציו-אקונומי נמוך. לקשיים כלכליים יש השפעה על הישגים לימודיים החל מתקופת בית הספר. לעיתים הקשיים הכלכליים של המשפחה מסיתים את הצעירים ממיקוד והשקעה מקסימלית בלימודים ולמשפחה יש יכולת מוגבלת למתן סיוע ותמיכה כדי למצות את הפוטנציאל של הנער. כתוצאה מכך תעודת הבגרות לא איכותית מספיק לעמידה בתנאי הסף לקבלה ללימודים גבוהים. עםהשחרור מהצבא, צעירים רבים מהפריפריה לעיתים רבות נדרשים לסייע בכלכלת הבית או לכל הפחות, לדאוג לצרכי היום-יום של עצמם וכך עשויים להשהות או להמנע מהמחשבה על לימודים אקדמיים. בכלל STEM שיעור מצטבר של הסטודנטים החדשים לתואר ראשון ובלימודי לפי אשכולות חברתיים-כלכליים, 18-30 האוכלוסייה בשכבות הגיל 2019-2020 תש”פ 3.3% 8.8% 14.3% 20.5% 26.9% 16.5% 33.0% 43.4% 55.0% 69.3% 0.0% 10.0% 20.0% 30.0% 40.0% 50.0% 60.0% 70.0% 80.0% 1-2 3-4 5-6 7-8 9-10 שיעור מצטבר של הסטודנטים החדשים לתואר ראשון ובלימודי STEM בכלל האוכלוסייה בשכבות הגיל ,18-3 לפי אשכולות חברתיים כלכליים , תש"פ 2019-2020 לימודי STEM כלל תחומי הלימוד

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==