40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

11 צעירים בישראל: מוביליות בצמתים של החלטה ומיצוי העבודה, לחלץ צעירות וצעירים בסיכון ממלכודות עוני ולתמוך בתהליכי מוביליות חברתית. אלומה נמנית עם הארגונים הוותיקים שפועלים בתחום הצעירים, והייתה בין הראשונים לשים את צמתי ההכרעה במעבר לבגרות במוקד פעולותיה. התבוננות בהתרחבות מוטת הפעולה של הארגון לאורך השנים, כמו גם בהתגוונות קהלי היעד וקבוצות הצעירים שאלומה מעניקה להן מענה ותמיכה, מלמדת רבות על התפתחותו של תחום הצעירים בישראל. זה ארבעים שנים אלומה היא שותפה פעילה ביצירת מנגנונים חדשים של תמיכה בצעירים, במיוחד בקבוצות של צעירים בסיכון, ובקידום השינוי בתחום. מ"העולם שייך לצעירים" אל ההתפכחות הגדולה בתקופה שבה נוסדה אלומה הובילה 'טופר', חברת אופנה מקומית שנהנתה מפופולריות רבה, קמפיין תחת הסיסמה "העולם שייך לצעירים". הסיסמה מהדהדת את רוח השחרור והחופש שאפפה את שנות השישים בארצות הברית, אולם במובן מסוים היא גםמציינתמפנה בתודעהשל החברההישראלית - מעבר מחברה מגויסת שבה צעירים הם החלוצים מובילי המחנה ונושאי נס המהפכה הלאומית, אל אתוס אינדיבידואליסטי שבו צעירים "רק רוצים ליהנות" – בלשון הלהיט של הזמרת סינדי לאופר .Girls Just Want To Have Fun , מאותן שנים ממש הרושם כי "העולם שייך לצעירים" כרוך בוודאי בעובדה שבשנות השמונים הגיעו לבגרות אחרוני דור ה"בייבי בום", ילידי השנים שלאחר מלחמת העולם השנייה במערב. הזינוק בילודה לאחר המלחמה הבשיל בשנות השמונים לשינוי דמוגרפי וכלכלי: עלייה דרמטית בשיעור הצעירים באוכלוסייה ומעבר לכלכלתשפע ותרבותצריכה. מגמה זו בלטה בארצות הברית בשנות החמישים והשישים, ואילו לישראל היא הגיעה בתקופה מאוחרת יותר, החל מאמצע שנות השבעים. ילידי שנות השמונים והתשעים של המאה העשרים, הדור הבא לאחר דור הבייבי בום, זכו לכינוי נפרד - - וכבר נחשבים לקבוצה בעלת מאפיינים Y־ דור ה מובחנים. הם משכילים יותר מבני הדורות שקדמו להם, ומשום שנולדו לתוך עולם טכנולוגי וממוחשב

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==