לתרומה
על אלומה
לתרומה

אופק – הוקם בית ספר לעובדי אלומה

מדברים כל הזמן על ה"דור הזה", על "העידן הנוכחי", מספרים לנו על השינויים המהירים שהוא מביא איתו, על הצורך להתאים את עצמנו לשוק העבודה המשתנה במהירות, ועל תפקידים שמתפתחים ומשנים את צורתם. בעולם העבודה המודרני השינויים הם חלק בלתי נפרד והכישורים לתפקיד שנרכשו בזמן הלימודים כבר לא מספיקים ולעיתים אף לא רלוונטיים. לכן הולך וגובר הצורך בלמידה מתמדת ובמתן אפשרויות ללמידה והתפתחות על ידי הארגון עצמו. אפשרויות למידה אלה חייבות לענות באופן ישיר על הצרכים בזמן אמת, באופן מתמיד ודינמי, וצריכות להתכתב עם דרישות הארגון.

תחילתו של אופק חדש

אופק – השם הנבחר לבית הספר של עובדי אלומה מסמל את המשמעות שהארגון מעוניין לתת לעובדיו. הרצון להרחיב את הידע ואת כישורי העובדים הגיע משני צידי המתרס.

בראיון קצר עם רוית, מנהלת הלמידה של אלומה, היא מספרת כיצד הגיעה לתפקיד ומה בעצם עומד מאחורי הפרויקט.

"בסקר הארגוני של קיץ 2021 העובדים העלו את רצונם לפיתוח מקצועי. מה שהתחבר ליעדים הכלליים של הארגון. בעקבות אלה הוחלט להשקיע יותר משאבים בנושא. בתור התחלה הוגדר התפקיד שלי – מנהלת למידה שבמסגרתו אני אחראית על הלמידה והפיתוח של העובדים ובהמשך הוקם בית הספר של אלומה."

אילו תכנים לומדים העובדים?

בבית הספר נפגשים עובדים מתוכניות שונות, מכירים ולומדים יחד בשלבים שונים בעבודתם – אם זה במהלך ההכשרה לתפקיד ואם בהמשך לצורך שמירה על כשירות ולמידה של כלים ומיומנויות נוספות זאת במטרה לשפר את המקצועיות ולהרחיב את תחומי האחריות של העובדים בתכנית ובארגון. בבית הספר נלמדים נושאים מגוונים במטרה לפתח כישורים, לשפר ביצועים ולהגדיל את תחושת המחוברות. הלמידה מתבצעת במגוון סגנונות – סדנאות , הרצאות קורסים וסיורים לימודיים וחווייתיים.

קורסים מבוקשים

בין המפגשים שקיימנו בשנה האחרונה – סדנת אקסל למתקדמים, מפגש זום להכרות עם הלינקדאין, הרצאה על תפקידה של השפה העברית בקידום שוויון מגדרי, סדנת שיווק, קורס NLP בג'ינס, סיור זהות לדלית אל כרמל בחיפה, עקרונות בסיסיים בעיצוב והיכרות עם קנבה ועוד.

ומה העובדים חושבים על היוזמה?

כדי לענות על השאלה הזאת, יצאנו להרגיש את השטח. לראות אם ואיך הקורסים מסייעים לעובדים ויצאנו עם תובנות.

ריקי, העובדת באלומה קרוב לארבע שנים, עברה קורס אקסל למתקדמים –  "השתתפתי בקורס שהועבר על ידי מדריך מקצועי במיוחד. תחושת הביחד שנוצרה במהלך השיעורים, יחד עם המקצועיות והידע נותנת את המוטיבציה להמשיך ולמלא את תפקידנו הכי טוב שאפשר".

ידוע שעובד מרוצה שמרגיש את היחס אליו גם במישור האישי יעשה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר. לכן, ישנה חשיבות שיהיו גם קורסים להתפתחות אישית. אלמוג משתפת כיצד תרם לה הקורס שבו השתתפה גם לשיפור בעבודה וגם באופן אישי "לא מזמן נפתח לעובדי הארגון קורס NLP. מיד כשרוית שלחה מייל בנידון, ידעתי שאני רוצה להשתתף בו. הקורס תורם לי רבות בין אם ברמה המקצועית ובין אם ברמה האישית. למידת כלים חדשים, הבנה איך להסתכל בצורה אחרת על הדברים, שיטות שונות לתקשורת ועוד."

לא תמיד מדובר רק במיומנויות חדשות. לעיתים אופי הלימודים והסיורים עצמם, המפגש בין החלקים השונים, שינוי סביבת העבודה ושינוי אוירה יוצרים חיבורים מעניינים ותורמים לשיתופי פעולה וקידום מטרות הארגון. כמו שמעידה חיה ממחלקת הסושיאל: "הסיור היה חוויה ייחודית עבורי, ואפשר לי להכיר מקרוב את העשייה של אלומה. ככה הכרתי באופן אישי את האנשים שחיים את השטח ועובדים בכל יום בלאפשר ולפתח הזדמנויות קידום עבור צעירים בישראל. יצא לי בסיור להתחבר לרואן, רכזת התוכנית "אקדמיה משלבת התנסות" באוניברסיטת חיפה, מישהי שהכרתי רק בשם עד כה מהמיילים והוואטספ, אחרי שעבדתי איתה קבוע לאורך השנה, סוף סוף פגשתי אותה גם ברמה האישית ויכולתי לקיים איתה שיחה פנים מול פנים. ראיתי כמה חשובה לה השליחות של התפקיד שאותו היא מבצעת כשהיא דיברה עליו במסגרת הפאנל בו היא השתתפה".

כייף לראות שבאלומה נותנים דגש על אפשרויות הפיתוח האישיות של כל עובד ומשתדלים להיות מחוברים לשטח ולהתאים לעולם העבודה החדש.