לתרומה
על אלומה
לתרומה

שבוע אקדמיה באלומה

כותבים איתך את הסטורי של חייך

אין תסריטאי בעולם שהיה מצליח לכתוב את הסיפור שלנו בעולם טוב יותר מאיתנו. ובכל זאת, בנקודות החשובות באמת אנחנו הרבה פעמים צריכים יד מכוונת, מקצועית, שתראה לנו שאנחנו בכיוון הנכון. בצומת הזו של ההחלטה של מה נעשה כשנגדל. בדיוק בנקודה הזאת, שבה נדרשים להכריע איך ייראה הסטורי של החיים שלנו, החלטנו לבוא ולהושיט יד.

עמותת אלומה כבר יודעת את העבודה. להאיר לצעירים את דרכם בעולם המסובך הזה שנקרא השכלה גבוהה. השנה החלטנו לעשות צעד נוסף לקראת הצעירים והרמנו את שבוע אקדמיה. שבוע שמאגד בתוכו הרצאות שונות ומגוונות שנותנות טיפים ואפשרות להגיע לאקדמיה עם נתוני פתיחה טובים יותר שיאפשרו לצעירים להמריא ולצלוח את האתגרים השונים שיגיעו.

מה שעמד מאחורי הרעיון לשבוע זה היה הרצון של מנהלי התכניות השונות באלומה (הישגים, הישגים להייטק, זרקור, רואד ואקדמיה משלבת התנסות) לתת לצעירים כלים להתמודד לקראת הלימודים ובמהלכם. כל תכנית  דאגה לקחת חלק ונתנה הרצאה ללא עלות כדי שסטודנטים ותיקים וחדשים יוכלו לקבל ערך מוסף וכלים פרקטיים. עם שיתוף הפעולה הגיע גם הרעיון של המיתוג – עוזרים לך לכתוב את הסטורי של חייך.

אז מה היה לנו?

השבוע נפתח בהרצאה של יובל שפיר (מומחה לקריירה, מנהל ומנכ"ל I DECIDE), שבמהלכה הוא נתן כלים כיצד להתמודד עם אתגרים בלימודים. הוא הסביר על התמודדות עם מחשבות והתנהגויות שמרחיקות אותנו מההצלחה שלנו, ואיך משנים אותן לטובתנו.

טיפ לשמור בהיילייט: תגובה לאירוע יכולה להיות אוטומטית ויכולה להיות מבחירה. נסו לבחור את התגובה שלכם ונסו שהיא תהיה פעולה שמלווה בחשיבה חיובית.

ההרצאה השנייה הייתה מינוף הזדמנויות באקדמיה של מיטל אוחיון (מרצה ומפתחת תודעה אישית ויוזמתית). בהרצאה מיטל הסבירה איך לנוע על הציר המנטלי, הלימודי והחברתי ומה אפשר לקחת מכל אחד מהם.

טיפ לשמור בהיילייט: לכתוב לנו במחברת רעיונות מקורסים פרקטיים שונים. זה ישמש אותנו בסוף התואר ובמהלכו.

אלומה היא ארגון מגוון שעובד עם חברות שונות ולכן, ההרצאה השלישית הייתה מיועדת לחברה הערבית והועברה כולה בשפה זו. ההרצאה עסקה בהתמודדות עם אתגרים באקדמיה ומידע על מלגות, מאת פרופ' יוסף משהראוי (חוקר ומרצה בכיר בחוג לפיזיותרפיה באוני' תל אביב). ההרצאה נתנה לסטודנט שמגיע עם שפה שונה כלים להתמודד עם הקושי, איך להגיש מלגות ולהתכונן למבחנים והכי חשוב כיצד למצוא עבודה בסוף התואר.

טיפ לשמור בהיילייט: להיות מעורבים חברתית. יש חשיבות רבה לעניין החברתי באקדמיה היכרות והשתתפות בפעילויות , חשוב גם ליהנות ולהשתתף, לצאת מהשגרה של הלימודים ולאגור עוד משאבים ומוטיבציה להמשיך הדרך.

ההרצאה האחרונה הייתה מיועדת לציבור החרדי והועברה על ידי אהרון נאומבורג (מרצה לעבודה סוציאלית ודוקטורנט לפרשנות ותרבות). בהרצאה למדנו כיצד אפשר להתאים את עצמנו לסביבה האקדמאית בלי לוותר על העקרונות שלנו ולשנות את מי שאנחנו.

טיפ לשמור בהיילייט: תקשיבו ללב שלכם. אל תתרגשו ממה שנראה מבחוץ לא מתאים ותבחרו את הבחירות הטובות ביותר עבורכם.

לסיכום,

שבוע האקדמיה הגיע לסופו ויצאנו ממנו עם המון טיפים ותובנות. פתאום האקדמיה נראית קצת יותר ידידותית.

כל שנותר לנו הוא לקוות שנדע לנצל את כל ההזדמנויות שהיא מביאה איתה.