40 שנה | אלומה בשביל הצעירים.ות

115 גשר לתעסוקה הולמת השכלה הפער בשכר השנתי בין משתתפי התוכנית לבוגרי תארים 2018 , בעלי תכונות דומות ). השפעתן של התמחויות אקדמיות על תעסוקה ושכר. המכון הישראלי לדמוקרטיה. קישור 2021( . רגב, א., גורדון, ג התמחות כגשר מהשכלה לתעסוקה במדינות רבות בעולם מקובלת פרקטיקה של התמחויות במהלך לימודי התואר הראשון במטרה להכין את הבוגרים לשוק התעסוקה, ולפי הערכות, OECD- מהסטודנטים לתואר ראשון במדינות ה 75% משתתפים בהתמחויות במהלך התואר הראשון. במדינת ישראל, לעומת זאת, שיעור המתמחים במהלך תואר ראשון נמוך מזה במידה ניכרת, ועומד מהסטודנטים. 25% על סטודנטים המשתתפים בהתמחות נהנים מכמה יתרונות: הסטודנטים יכולים לבחון את שוק העבודה חקירה: ולגלות אילו משרות קיימות בו ומהן ההעדפות התעסוקתיות שלהם. הסטודנטים רוכשים ניסיון ומגלים ניסיון: באילו תחומים עשויים להיות להם יתרונות בשוק התעסוקה. לרשתות יצירת רשתות חברתיות ומקצועיות: חברתיות ומקצועיות יש חשיבות רבה בקבלת מידע על תנאי ההעסקה ועל משרות רלוונטיות, והן חשובות במיוחד עבור צעירים המגיעים מרקע שבו יצירת רשתות חברתיות עלולה להיות מוגבלת; למשל, רשתות חברתיות ומקצועיות נוצרות לעיתים בצבא ובשירות הלאומי, וישנן רשתות של קרובי משפחה וסביבה חברתית. סטודנטים המשתתפים פיתוח כישורים: בהתמחות מקבלים הזדמנות לפתח כישורי עבודת צוותותקשורתבין-אישית, ואפשרותלצפותבתרבות ארגונית ולהשתלב בה. אלו מוגדרים כ"כישורים רכים", שמחקרים מראים שהם חיוניים להשתלבות מיטבית בעבודה, להצלחה בעבודה ולהשתכרות. שילוב הדרגתי בשוק העבודה באמצעות התמחויות מסייע בחיזוק כישורים רכים כגון ויסות עצמי, אוריינות מילולית, כישורים חברתיים ופתרון בעיות מורכבות. מחקר שנערך הגדלת הסיכוי למצוא עבודה: בארה"ב מצא כי סטודנטים שעשו התמחות במהלך התואר חיפשו עבודה במשך חודשיים, לעומת עמיתיהם שלא עשו התמחות וחיפשו עבודה במשך יותר מארבעה חודשים. מחקר שנערך בבלגיה בשנת מצא כי בקרב סטודנטים שעשו התמחות 2016 לעומת 12.6%- הסיכוי להיקרא לריאיון היה גבוה ב סטודנטים שלא עשו התמחות.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==